星期三, 3月 25, 2009

惡性循環

今早和別組隊伍的經理A君開會, 臨收會時A君和小女子閒談, 問到, 「Marshmallow, 阿明近排做咩事呀? 同親佢講野, 硬係頂嘴頂舌, 又成日聽佢同其他同事嗌交. 同佢傾下好喎, 再係咁, 班同事點同佢合作?」

阿明是小女子其中一個P仔的程式員, P仔屬令一個經理B君的重頭戲, 小女子和阿明也不過是打手一名. 但身為隊伍中的一員, 阿明最近的行為, 小女子倒觀察到不少. 原因, 小女子認為, 又是一個「懷才不遇」的好例子.

阿明本身才華了得, 做事上來快而準, 一個程式, 給他兩下手勢, 便已經做好. 阿明有為而上進, 不斷進修, 也快修好他的MBA課程. 唯一一個問題是, 只是可能阿明認為, 自己實在太了得吧, 無理由會停滯不前, 始終還滯留於程式員的崗位. 阿明漸漸由兩年前一個聽教聽話的程式員, 變成一個除非你的意見和他的心意一模一樣, 否則必定凡事對著幹的煩人.

每次開會必定要有他份兒, 否則一定黑面, 然後一句「我又冇份開會, 點知你想點?!」, 又或是一句「如果我有份去個會既話,你地就唔會做咁蠢既決定」. 會議有他嗎, 又要無事不反, 自己的意見永遠最好, 別人的意見永遠不對, 盡管他根本不知道前因後果, 並不妨礙對他發表滔滔的偉論. 久而久之, 別人都怕了他, 甚至乎認為他自大不堪,對他的意見不聞不問, 令他更加感到不受重視, 漸漸走進惡性循環之中.

眼見B君和他吵鬧過數次, 吵得兩人自知在人前有辱了P仔, 入房繼續去吵, 小女子也開始感覺無謂. B君又好像不能控制這人頭般, 屢吵屢談,其他別有用心的隊伍也開始暗笑, 團隊的正經事, 則繼續受到影響.

記得多年前小女子也曾經過個「懷才不遇」的時期, 總覺得自己工作能力卓越, 不明白為何做來做去都是同一樣的工作, 要受那些無腦袋的所謂老細擺佈… 不期然地, 慢慢走進了「對著幹」的心態而不自覺, 直至某一天, 老細和小女子說, 機會, 有時候要看時機的, 不可强求.

時機未到時, 只可盡量努力做好自己, 時機一到, 你便已經準備就緒. 錯的時候找尋機會, 找不到之餘, 只會令自己走進一個惡性循環之中. 你老是對著抗, 老細反感起來, 時機到了, 也不會把機會給你, 到時候, 蝕底的, 又是誰?

4 則留言:

安諾勿斯 說...

同意到不得了!!所以小弟永遠都唔同老闆正面衝突,有拗撬大家都係理性討論,講完就萛,唔會傷o左和氣。

篤篤篤撐 說...

有才華, 唔一定可以上位, 呢個道理, 要大左先會明白

Rachel 說...

完全同意,人生有時係要守架。

incomplete 說...

哈哈, 正如 Laughing 哥所講:
"個天俾你行 你先好行
個天唔俾你行 你郁都唔好郁呀..."