星期六, 5月 12, 2007

餘震

通常地震以後,少不免會有餘震。而餘震,往往又比地震更精彩,更能看到人性最醜陋的一面。無他,地震過後,各人已有足夠時間反思,以及對事件作出反應,慕求為自身帶來最佳的福利。

在小女子的部門裏,餘震可以歸類為三大類:分黨分派,爭權奪利,以及密謀做反。得勢的經理,首要任務是把自己的黨羽提起,再嘗試把別人的隊員利誘歸納。某些本來對他只是稍有不滿,知道自己將被歸納,變成極度不滿;某些本來不應該受歸納的,卻為自身利益自願去當義勇兵,應做的事不做,不應做的卻又去管。

接著,便到爭權奪利的時間。新官上任,自然希望能有發為,眼見別人手上的P仔容易快速處理,又夠高調,便走去搶。不論人頭,機器,時間,地方,均霸了先再算。怕霸不了,便是出口術的時間了:老細明明說這人頭是我的…你這些蚊形P仔,老細一早已說不要再理…先生,請你管好自身再管其他的好嗎?小女子和你向同一個老細交待,無可能你說一句「老細說不要理」,小女子就去放軟手腳。萬一老細說「我沒有說過喎」,小女子可不罪該萬死,到時候,你又會否記得你和小女子說那句話? 新官看來不只燒到小女子,其他兩名經理均受其害,便相約小女子午膳,看小女子口吻像是跟那一邊,密謀對策。

總括來看,本來一棵還算是原整的樹,為了一條害蟲,上層把樹連根拔起,再把樹枝樹葉除去,橫片豎坎後得出來的,是一盤中看不中用的盆景。一個隊伍,為此事人人無心工作,這星期的工作效率極低。小女子單是「提醒」下屬不要去管他人的,已經出過數次聲。

真的精彩過金枝慾孽。

4 則留言:

匿名 說...

如果你係大bank到做,restruct d O野day day都有。小則互換team head,大則換cost centre head,global head,或者一夜之間成個department俾人砍下o黎。年頭係你老勢/戰友/條o靚,年尾可能係你對頭。
我好buy用平常心對待office polictics。大家求財o即,唔好o野o野去得咁盡。le個世界好細,山水有相逢。總之,害人之心不可有,防人之心不可無。自求多福。
講開又講,le期我睇o左一本幾得意o既書,書名叫working with you is killing me。講workplace relationship 和 emotion unhook。
http://www.amazon.com/Working-You-Killing-Me-Emotional/dp/0446576743
如果睇o左,不防shareo吓。

匿名 說...

Marshmallow,

Office politic既野真係無得避,地震之後,權力重新分配,依個時刻根本就係「圈地運動」,就算件事係幾唔關你事都好,到左依一刻就一定會受到影響...幾時攻,幾時守,點樣攻,點樣守,每一著都好大牽連...

有時,手頭上一隻大account俾人搶左,死既唔止係自己,而係成條team...所以AK好多時對呢d野都好alert,正所謂,「大既唔食,細既都要食...」

正因為公司既office politic,所以就算公司唔肯找數,AK都會堅持用GPRS收email...

匿名 說...

我幾buy ak兄O既points。但係句「大o既唔食,細o既都要食」,我就有d保留。好多時,一句「大既唔食,細既都要食」就死得人多。講呢一句,唔知真「雷」定假「雷」。o趙o左d兄弟o既地盤,然後擺d細上台,同人講「大既唔食,細既都要食」,我迫不得意炸。好似「好雷」,其實又係一個字「貪」。如果你d細醒o既,跟本唔使你照。如果佢唔點,你跟本照佢唔到。
呢個世界d o野,永遠講分餅仔。ideal case緊係個餅無限大,五餅二魚,咁就天下太平。但係個餅時大時細,SARS後,變細o既時間多個變大。當個餅變細o左d,人人係咁問who move my cheese?有d人會係人地到大條道理「攞番」失去o既o野。有d人會戇居到一齊share resource「共渡難關」。咁你呢?

Marshmallow 說...

匿名先生/小姐(嘻嘻)—多謝你的留言。你說得對,在大Bank內,人事變動如食生菜,天天都有。小女子都經歷過大材員,數Team人一夜間消失,也頗恐怖。但始終都未學會面對Politics時那種平常心,也不明白為何有人要事事去到盡。如你所說,香港地小之又小,今天遇上的「敵人」難保不會是明天的隊友。

AK兄—幾時攻,幾時守,點樣攻,點樣守...這些才是學問,比起工作,那些學問又難很多。小女子未有資格照顧細的那一班,他們大約也知道這現實,所以要求他們專心工作,又可能是強求又一點。